De kerstbomen staan weer, serious request is op de radio en op de scooter naar mijn werk is het fuckin’ koud. Met andere woorden, het einde van het jaar is in zicht. Zoals ieder zichzelf respecterend medium gaan we ook op deze website terugblikken op 2014. Niet op het wereldnieuws, maar op wat wij zelf gedaan hebben. Vandaag deel 1.

Oud en nieuw vierden we thuis. Met oliebollen, sterretjes en champagne. Als ik deze foto terugzie van Bastiaan zie je pas echt wat er in een jaar gebeurd. Hij is inmiddels zoveel groter, een heel ander kereltje.

Kale mannen aan de macht.

In het eerste weekend van januari gingen we ’traditioneel (volgens de regel een-twee-traditie)’ naar Engeland. Ik kon er op de foto met jurylid Gregg van mijn favoriete tv-kookprogramma Masterchef en we zagen een goede pot voetbal. Verslag hiero.

Als voorbode voor de Engeland-trip die we later dat voorjaar zouden maken gingen we alvast voorproeven bij de Pelgrim-brouwerij. Het werd een leuke middag. De dag erna gingen we op bezoek in Lier waar we een van de laatste wedstrijden in het oude stadionnetje bijwoonde voordat de sloophamer zijn werk ging doen. Het verslag van deze wedstrijd kun je hier lezen.

Schapie!

Bastiaan ging met Sandra op een boerderij kijken in Rodenrijs. En hij stond prompt in de krant. Hij ook al, want zijn vader haalde met zijn tweets ook een paar keer het Algemeen Dagblad.

Ondertussen was de competitie ook weer hervat. In De Kuip speelde Feyenoord gelijk tegen de ene gelderse ploeg en won afgetekend van de andere. Hier wordt NEC opgerold.

May the force be with him.

Bastiaan werkte gestaag verder aan zijn Lego Star Wars verzameling. Nu 10 maanden later is de collectie zowat niet meer te overzien. Hoezo verwend?

Bastiaan kijkt naar dingen, in dit geval De Kuip.

De laatste training voor De Klassieker was er een vol vuurwerk en gezang. Helaas was de uitvoering een dag later een stuk minder. De kampioensaspiraties konden weer in de koelkast. Een dag voor De Klassieker gingen we weer eens richting België voor een wedstrijdje. Stadion nummer 128 met een wedstrijd. (klik hier)

Het stadionnetje van Geel was geen pareltje.

De volgende Peenvogel-reis stond voor de deur. Dit keer naar Scunthorpe United. En waar een ogenschijnlijk normale tweet toe kon leiden merkten we in de dagen voor de wedstrijd. We kwamen in de krant en werden geinterviewd door de BBC.

Tweet!

De trip zelf was geniaal (en dan moest de meest recente trip nog komen, die was pas echt geniaal). Alles zat erin. Een pauperstad, interview. Spelletjes op het veld en veel lol op de boot. Fotoverslag staat hier. De nasleep hier.

War Love on the terraces.

Bastiaan en ik konden samen met Buurman op de foto. Mijn leven is geslaagd.

In maart zag Bastiaan zijn eerste echte wedstrijd in De Kuip. Feyenoord won met 5-0 en Bastiaan wilde net zoals sommige andere mensen zijn jas uit. Nu al een capo.

En Kees en ik bezochten op een vrijdagavond Lommel vs Tubize in de Belgische tweede klasse.

Stond ik weer in de krant. Net zoals Bastiaan eerder.

Tegen RKC scoorde Pelle zijn allerlaatste goal in De Kuip voor Feyenoord. En zorgde ervoor dat de voorronde van de Champions League gehaald werd. Een paar dagen later zat de competitie erop en vlogen wij voor een welverdiende vakantie naar Marokko.

Alwaar ik natuurlijk een wedstrijdje bijwoonde. Verslag daarvan staat hier.

De hele serie foto’s van de vakantie kun je hier bekijken. Het was een mooi reisje.

Aan het einde van de mei-maand gingen we nog een dagje naar Slot Loevestein. En toen zat de eerste helft van 2014 er alweer op. Binnenkort volgt de tweede helft van dit leuke jaar.

Door Jeroen

Jouw reactie hier!