Archief 2005

Januari 2005

Januari 2005 begon dus in Bangkok. De gehele reportage valt te lezen onder het tabblad reizen. De berichten die wij vanuit internetcafe’s het wereldwijde web opstuurden staan hieronder.

04 januari 2005

Bij deze een berichtje vanuit Bangkok. Hier is uiteraard niks te merken van de tsunami. De meeste Thais vinden het heel erg maar zijn gewoon vriendelijk en zeggen dat er verder niks aan de hand is. Gisteren hoorden we dat de eerste touristen zelfs al weer naar de getroffen gebieden gaan ! Dat vinden we nog iets te ver gaan maar ze zeggen dat ze de touristen hard nodig hebben en dat alles schoon is. We hebben de nodige tempels alweer bekeken en ook een vespa shop in chinatown met een bezoekje (en de nodige aankopen) vereerd. We gaan zo weer wat heets eten en daarna naar het lumpini stadion voor wat thai boxing. Jullie horen wel weer van ons !

06 januari 2005

Het thai boxen was erg leuk en spectaculair. Wij zijn gisteren eerst naar de 3 tempels gegaan en daarna naar een traditionele thaise massage geweest. Daar hebben we ook van alles horen kraken. Vingers, tenen, maar ook Sandra’s nek en onderrug. Geen fijn geluid maar vast wel ergens goed voor. Vanmorgen een boottochtje over de kanalen gemaakt, altijd leuk en hoort er wel bij. Straks hebben we de nachttrein naar Surat Thani die morgenochtend vroeg aankomt, hopelijk lukt het slapen erin een beetje maar dat zal vast wel na de nodige biertjes. We lazen net dat Song waarschijnlijk verkocht wordt, misschien kunnen we nog een Thaise verdedigerT meenemen?

11 januari 2005

We zijn weer terug in de bewoonde wereld en wel te weten op het eiland Koh Samui. De afgelopen nachten hebben we doorgebracht in een trein, een boomhut en een drijvend vlot in de middle of nowhere. We waren in een national park, een regenwoud. En daar hebben we dus ook overnacht (3 nachten). Veel apen gezien maar ook grote spinnen (met en zonder haren, jak). Verder veel insecten en soms een mooie vogel (the great hornbill). Gisteren hebben we van 8 uur ’s morgens tot 5 uur ’s middags gereist om hier te komen. Het vervoer was opeenvolgend een boot, een auto, 2 bussen, een ferry en een minibus. Nu gaan we even relaxen op dit eiland en dan weer verder.

12 januari 2005

We zijn nu even in een internetcafe aan Chaweng road (jawel Randy). Best een leuk plaatsje met veel restaurants en barretjes en winkels, alleen iets teveel backpackers. Laatstgenoemde groep lijkt niet buiten de voor hen gemaakte paden van de Lonely Planet te treden. Ach wij zoeken zelf wel onze weg op het eiland. Morgen gaan we naar een volgend eiland. De uitslagen van het oefentoernooi op Gran Canaria roepen hiervandaan gemengde gevoelens op. Weer 5 tegengoals in 2 wedstrijden. Hopelijk smaakte het bier goed voor Menno en Marc. Wij nemen er hier ook nog maar een…..

14 januari 2005

Hier een berichtje vanaf het eiland Koh Phangan. Het is hier rustig en er zijn niet heel veel touristen in dit gebied. Om onze plaats van bestemming te komen, reed de chauffeur over een parcour dat niet had misstaan bij Parijs-Dakar. Ze raden het hier ook duidelijk af om een brommer te huren en met deze wegen is dat een heel goed advies. We hebben op de heenweg al 2 brommers op hun zij gezien. Het regent hier namelijk veel en daardoor hebben alle wegen allemaal geulen erin. Dat maakt het zo link. Er lopen hier ook veel hippies rond. Morgen gaan we weer naar het volgende eiland en daardoor komt de einddatum alweer in zicht. Nu nog maar even genieten dus!

16 januari 2005

We zijn inmiddels alweer op Koh Tao. Dit eiland is een stuk kleiner dan de andere eilanden en daardoor ook rustiger. Er zijn hier vooral veel duikers, het moet hier erg mooi zijn onder water. We genieten vooral boven water van het eten en de lekkere singha biertjes. Morgen gaan we met een catamaran naar het vaste land en daarna hebben we een nachttrein naar Bangkok. Daar zijn we dinsdag dan nog overdag en ’s nachts vliegen we terug. Woensdag zijn we dus weer terug in het koude Nederland.. 🙁

Eenmaal terug in het koude Nederland gingen we samen met Marco naar de Arena auf Schalke voor de topper Schalke 04-Werder Bremen.

Februari 2005

Terwijl Jeroen zijn tas aan het inpakken was voor de trip naar Lissabon zat Sandra in een stukje voetbalhistorie. Op Highbury zag ze Arsenal een masterclass voetbal geven.

Jeroen had het een dag later stukken warmer in Portugal. En warm weer maakt dorstig.

Ook kreeg ik op de tweede dag dat ik met de Vespa naar mijn werk ging een bekeuring. Voor het niet remmen voor een rood licht. Hallo, dat doen die scooters in Italie ook nooit.

Ook gingen we samen met schoonzus Sandra op bezoek bij Borussia Dortmund.

Maart 2005

In maart kochten we maar weer eens een scooter.

April 2005

In april 2005 verklootte Feyenoord in een week tijd het hele seizoen. Eerst verloren ze in de laatste minuut de klassieker. Daarna werd de finale van het bekertoernooi niet gehaald dankzij het slecht nemen van strafschoppen.

Een dag later boekten we de boot van IJmuiden naar Newcastle voor een scooterweekendje in Schotland. Dit weekend zou in mei plaatsvinden.

Mei 2005

In mei vertrokken we dus op een vrijdagmiddag met de scooters richting Schotland. Een geweldig weekend, en we zouden nog in het blad scootering verschijnen.

Frank, Jeroen en Sandra in een Schotse pub.

Juni 2005

In juni begon het voetbalgevoel te kriebelen en we moesten nog even op serieus voetbal van Feyenoord wachten. Vandaar dat we in Westerlo een intertoto wedstrijd bijwoonden.

Juli 2005

In juli waren we als vrijwilligers werkzaam op de open dag van Feyenoord.

En gingen we naar de laatste editie van Holiday in Holland. Tot dan toe het scooterweekend in Nederland.

Augustus 2005

In Augustus speelde Feyenoord een oefenwedstrijd in Londen. Mooie gelegenheid om af te reizen naar de hoofdstad van Engeland.

Feyenoord won met 1-2 in de aRENa.

September 2005

In September waren we op de grootste rommelmarkt van west-Europa te Lille.

Later die maand speelde Feyenoord thuis een Europese wedstrijd zonder dat wij erbij waren. Sterker nog, niemand was erbij want Feyenoord werd gestraft door UEFA voor ongeregeldheden in de thuiswedstrijd tegen Sporting Lissabon eerder dit jaar.

Omdat Feyenoord de uitwedstrijd in Boekarest (zonder ons) verloor was het Europese seizoen snel voorbij.

Oktober 2005

Om het gemis aan Europese wedstrijden te compenseren gingen we in oktober met Kees en Marc naar het nieuwe stadion van Borussia Monchengladbach.

Eind oktober begonnen de eerste voorbereidingen voor reis door Vietnam en Cambodja begin 2006.

Ook zagen we Feyenoord winnen in Tilburg.

November 2005

In november poseerde Sandra voor een kalender op haar scooter.

En kochten we er een nieuwe scooter bij.

December 2005

In november kregen we de eerste foto’s van de kalender te zien. Schitterend.

Feyenoord won ook van psv.

Rond de kerst presenteerden we onze plannen voor een kleine week later. Terwijl er sneeuw in de straten van Nederland lag pakten wij onze tassen in voor wederom een reis door Azie.